Komunikační přístup a učebnice češtiny pro nerodilé mluvčí
11
%
134 Kč 150 Kč
Sleva až 70% u třetiny knih
Práce sleduje hlavní principy komunikačního přístupu k vyučování druhého jazyka s ohledem na jejich základ v přímé orální metodě. Postupy a komponenty obvyklé v komunikačním vyučování jsou popsány v kontrastu s postupy gramatickopřekladové metody.
Záměrem je ukázat zásadní rozdíl mezi přímým a nepřímým způsobem osvojování jazyka a implikace pro povahu komponent učebních materiálů.
Ve výzkumné části práce jsou podrobeny zkoumání vybrané učební materiály, které ztělesňují obecné tendence v současné tvorbě učebnic češtiny pro cizince: a) konsistentní využití gramatickopřekladové metody a pro ni typických výukových komponent, b) výběrové uplatňování gramatickopřekladových strategií spolu s určitými prvky komunikačního přístupu a c) soustavné uplatňování postupů a učebnicových komponent vycházejících z tradice komunikačního přístupu.
Projevy těchto tendencí v současných učebnicích češtiny pro cizince jsou doloženy rozborem vybraných materiálů s využitím pěti metodologicky příznakových parametrů. Těmi jsou využití formálního versus obsahového budujícího principu kapitoly, převaha deduktivního či induktivního postupu, využívání aktivit připravujících ke čtení, způsob zadávání aktivit a povaha gramatických drilů.
Záměrem je ukázat zásadní rozdíl mezi přímým a nepřímým způsobem osvojování jazyka a implikace pro povahu komponent učebních materiálů.
Ve výzkumné části práce jsou podrobeny zkoumání vybrané učební materiály, které ztělesňují obecné tendence v současné tvorbě učebnic češtiny pro cizince: a) konsistentní využití gramatickopřekladové metody a pro ni typických výukových komponent, b) výběrové uplatňování gramatickopřekladových strategií spolu s určitými prvky komunikačního přístupu a c) soustavné uplatňování postupů a učebnicových komponent vycházejících z tradice komunikačního přístupu.
Projevy těchto tendencí v současných učebnicích češtiny pro cizince jsou doloženy rozborem vybraných materiálů s využitím pěti metodologicky příznakových parametrů. Těmi jsou využití formálního versus obsahového budujícího principu kapitoly, převaha deduktivního či induktivního postupu, využívání aktivit připravujících ke čtení, způsob zadávání aktivit a povaha gramatických drilů.
Autor: | Jarmila Valková |
Nakladatel: | Filozofická fakulta UK v Praze |
ISBN: | 9788073085247 |
Jazyk : | Čeština |
Vazba: | brožovaná |
Počet stran: | 148 |
Zařazení: | čeština • monografie • učebnice • jazyková výuka • komunikační dovednosti |
Mohlo by se vám také líbit..
-
Básně a místa
Michal Špína
-
Počátky novodobých literatur a metamo...
Kolektiv Autorů
-
Město a hry
Martin Kovář
-
Na černé listině
Daniel Srch
-
Evropa!!?
Petr Hlaváček
-
Trans montes
Michaela Ottová
-
Analysis and Comparison of Forms and ...
Eva Doležalová
-
Hnewo Teyy
Nina Kopp
-
Máchovské interpretace
Michal Charypar
-
Náměstí Krasnoarmějců 2
Jakub Jareš
-
(art) without borders
Michaela Ottová
-
Britové v Porýní
Jaromír Soukup
-
Uplatnění absolventů oboru překladate...
Eva Novotná
-
Měnící se společnost?
-
Novými cestami
Jiří Henzler
-
(Ne)šťastná Ukrajina
Petr Hlaváček