Mediální právo
375 Kč 380 Kč
Sleva až 70% u třetiny knih
Publikace poskytuje komplexní přehled právní úpravy jednotlivých aspektů médií v České republice, a to jak z oblasti úpravy veřejnoprávní, tak i soukromoprávní. Vedle rozboru právní regulace a jejímu ovlivnění evropskou legislativou, je do textu zakomponována i současná judikatura. V knize jsou vymezeny základní instituty mediálního práva, ale pozornost je věnována i teoretickým otázkám vymezení médií a jejich funkcím a systémovému zařazení institutů mediálního práva. Kniha se věnuje historii mediálního práva a médií vůbec na území českých zemí, institucionální, ale i obsahové regulaci tiskových médií. Těžiště publikace spočívá v rozboru právních norem týkajících se elektronických médii s tím, že vymezuje jejich specifika a stanoví rozdíly mezi veřejnoprávními a soukromými elektronickými médii. Z institucionálního hlediska jsou rozebrány dvě nejdůležitější instituce veřejnoprávního elektronického vysílání, a to Česká televize a Český rozhlas a jejich plnění úkolu veřejné služby v oblasti vysílání. Zcela poprvé je v české odborné literatuře rozebrán nový fenomén, a to vysílání po internetu, resp. nelineární vysílání audiovizuálního obsahu prostřednictvím internetu a jeho rozlišení od klasických forem vysílání. Část publikace se věnuje regulačním orgánům mediálního trhu, a to Radě pro rozhlasové a televizní vysílání, Radě České televize, Radě Českého rozhlasu, Radě pro reklamu a Radě ČTK. Důležitou součástí knihy je rozbor filozofického a právního konceptu svobody projevu, jeho zajištění mezinárodněprávními předpisy, zajištění normami národního práva, case law a současnými vývojovými tendencemi v oblasti svobody projevu v dnešních médiích. Největší pozornost v této části je věnována otázce referování médií o soudním řízení, principu otevřené justice a vztahem mezi právem na ochranu osobnosti a soukromí a právem na informace. Publikace Mediální právo se zabývá ochranou osobnosti člověka a dobrého jména korporací v médiích včetně práva na odpověď a dodatečné sdělení. Značná část je věnována podrobnému rozboru veřejnoprávní regulace reklamy a soukromoprávní regulace nekalé soutěže. Stranou nezůstává ani autorské právo v médiích a komparace české právní úpravy se specifiky právní úpravy ve Spolkové republice Německo, Rakouské republice, Francouzské republice, Nizozemském království a Spojeném království Velké Británie a Irska.
Nakladatel: | Aleš Čenek,s.r.o. |
ISBN: | 978-80-7380-382-7 |
Rok vydání: | 2012 |
Jazyk : | Čeština |
Vazba: | pevná |
Počet stran: | 402 |
Zařazení: | monografie • masmédia • elektronická média • mediální právo |
Mohlo by se vám také líbit..
-
Dějiny literatury od starověku do poč...
Vladimír Prokop
-
Pohádky pro malé Buddhy
Dharmachari Nagaraja; Sharon Tancredi; Lucie Moučková
-
Buddhovy pohádky na dobrou noc
Dharmachari Nagaraja
-
Věci, které uvidíte, jen když zpomalíte
Sunim Haemin
-
Védy, Upanišady a Bhagavadgíta
Chinmoy Sri
-
Buddhismus a kvantová fyzika
Kohl, Christian Thomas
-
Zenová mysl, mysl začátečníka
Shunryū Suzuki
-
Kundaliní jóga pro západní svět
-
Úvod do buddhismu
Khantipálo Pchra
-
Tibetské mandaly
Tatjana Blau
-
Květa Fialová / Pod křídly andělů
Josef Kubáník
-
Staroindické báje
-
Zodpovednosť na internete podľa české...
Martin Husovec
-
Zákon o Policajnom zbore
Marián Peťovský
-
Základní slova
Aleš Pejchal
-
Encyklopedie českých právních dějin -...
Karel Schelle