eGovernment - cíle, trendy a přístupy k jeho hodnocení
390 Kč
Sleva až 70% u třetiny knih
Zapojování informačních a komunikačních technologií do činnosti veřejné správy, které bývá často označováno také jako e-government, je důležitou komponentou současných správních reforem. Cílem je zlepšení kvality a zvýšení efektivnosti fungování veřejné správy.
Implementace nových nástrojů však klade velké nároky nejen na legislativu, systémovost veřejné správy (její řízení, koordinaci, znalosti apod.) a politické představitele, ale také na podnikatelské subjekty a občany.
Přestože problematika e-governmentu získala v posledních dvou dekádách v zahraničí a také v České republice velkou pozornost akademiků, praktiků i politiků, kteří jsou odpovědni za tuto oblast na nadnárodní, ústřední a územní úrovni, v české odborné literatuře dosud není systematičtěji zpracována. Existující literatura je zaměřena na oblast právní, podrobněji se ale nezabývá oblastí řízení a ekonomickými aspekty veřejné správy. A právě tuto mezeru zaplňuje anoncovaná publikace.
Text je rozdělen do tří základních částí. První vysvětluje základní terminologii, shrnuje klasifikaci služeb e-governmentu, přitom specifická pozornost je věnovaná tzv. e-participaci a roli e-governmentu v reformě public managementu. Představeny jsou rovněž hlavní trendy e-governmentu v politikách a projektech EU a vybraných členských států. Samostatná pozornost je zaměřena na identifikaci bariér v praxi e-governmentu.
Druhá část zachycuje vývoj e-governmentu v ČR, včetně příslušných legislativních změn,a upozorňuje na vybrané problémy vznikající v praxi. Samostatně se věnuje nejviditelnějším aktuálním projektům e-governmentu ústřední správy – projektu Czech POINT, datovým schránkám a základním registrům. V závěru shrnuje charakteristiky a aktuální trendy e-governmentu v české územní samosprávě.
Přístupy k hodnocení e-governmentu jsou shrnuty ve třetí, závěrečné části. Představeny jsou také hlavní nástroje hodnocení, např. ekonomické analýzy či modely kvality elektronických služeb a služeb e-governmentu, a také mezinárodní statistiky a benchmarking e-governmentu. Nechybí ani přehled dosavadní praxe hodnocení e-governmentu českými ústředními úřady, které za řízení a koordinaci e-governmentu odpovídají.
Nakladatel: | Nakladatelství C.H.Beck-CZ |
ISBN: | 978-80-7400-261-8 |
Rok vydání: | 2012 |
Jazyk : | Čeština |
Vazba: | brožovaná |
Počet stran: | 288 |
Zařazení: | monografie • elektronická veřejná správa |
Mohlo by se vám také líbit..
-
Respektovat a být respektován
Pavel Kopřiva; Jana Nováčková
-
Hypnoporod
Marie F. Mongan
-
Něžná náruč rodičů
Eva Kiedroňová
-
Koncept kontinua
-
Rozvíjej se, děťátko...
Eva Kiedroňová
-
Mých prvních pět let Střípky z mého d...
Anne Geddes
-
Jak žít a nezbláznit se
Lidmila Pekařová
-
Babičko, vyprávěj - Kniha pro uchován...
Monika Kopřivová
-
Líný rodič
Tom Hodgkinson
-
Vychováváme děti a rosteme s nimi
Naomi Aldort
-
3 v 1: Matka roku 2022
Veronika Arichteva, Martina Pártlová, Nikol Štíbrová
-
Kniha o těhotenství, porodu a dítěti ...
Pařízek Antonín, Honzík Tomáš
-
Podniková ekonomika
-
Zákon o majetkovém vyrovnání s církve...
Valeš
-
Notářský řád a řízení o dědictví. Kom...
Miloslav Jindřich
-
Občanský zákoník I.
Linda Perina