Politika a politický marketing
651 Kč
Odesíláme do 3 až 5 dní
Sleva až 70% u třetiny knih
V klasickém pojetí je politický marketing součástí politického managementu. Politický marketing obvykle používá klasický marketingový mode 4P, který zahrnuje tržní segmentaci, 'umístění' kandidáta, formulaci strategie a její implementaci. Voliči jsou rozděleni do segmentů nebo skupin a poté je rozvinuta strategie, která tvoří platformu kampaně, odpovídající jejím cílům. Úkolem segmentace je pochopit a vyhodnotit potřeby voličů nebo jejich charakteristiky tak, aby mohla být naplánována efektivní komunikace s nimi. Marketingové plánování se zaměřuje zejména na identifikaci a vytvoření konkurenční výhody.
Politické kampaně mají vždy svůj marketingový charakter, přitom v průběhu času se zvyšuje jejich sofistikovanost a využívání marketingových metod. Politický marketing můžeme charakterizovat jako proces, prostřednictvím kterého jsou političtí kandidáti (politické ideje) nasměrováni na voliče takovým způsobem, aby uspokojili jejich politické potřeby a získali tak jejich podporu.
Publikace přináší ucelený pohled na politický marketing. Objasňuje vznik politického marketingu, charakterizuje jednotlivé historické etapy jeho vývoje a specifika současného období. Role politického marketingu je vysvětlována v širším politickém a celospolečenském kontextu. Text je rozdělen do dvou částí: první je teoretická, druhou část tvoří případové studie, které ukazují, jak je teorie politického marketingu využita v praxi(např. kampaň pro přímou volbu prezidenta v ČR, politický marketing ve Velké Británii, politický marketing velké firmy v krizi).
Kniha je určena zejména studentům politických a sociálních věd i studentům marketingu, ale také profesionálům, kteří se v praxi zabývají politickým marketingem a lobbingem a pracovníkům marketingových oddělení firem. Je psána velmi čtivě, obsahuje řadu fotografií z marketingových kampaní a proto může být přitažlivá i pro čtenáře neprofesionály se zájmem o tuto problematiku.
Nakladatel: | Nakladatelství C.H.Beck-CZ |
ISBN: | 978-80-7400-447-3 |
Rok vydání: | 2013 |
Jazyk : | Čeština |
Vazba: | brožovaná |
Počet stran: | 277 |
Zařazení: | politika • případové studie • politický marketing • kolektivní monografie |
Mohlo by se vám také líbit..
-
Pravdivý příběh Plastic People
Ivan Martin Jirous
-
Český Těšín
Henryk Wawreczka
-
Cikáni
Josef Koudelka
-
Uzdrav svá vnitřní zranění
Lise Bourbeau
-
Brno - město uprostřed Evropy
-
Panasonic Lumix DMC-LX 100 - Für bess...
Schlömer, Lothar
-
Sůl země
Milan Pitlach
-
Základy digitální fotografie
Tom Angleberger
-
Velká kniha stylů portrétní fotografie
Peter Travers
-
In Natur und Sonne
-
Ptáci - Všechny druhy střední Evropy
Detlef Singer
-
The Walking Dead
Osteried, Peter
-
Základy ekonomie
Robert Holman
-
Zákon o majetkovém vyrovnání s církve...
Valeš
-
Notářský řád a řízení o dědictví. Kom...
Miloslav Jindřich
-
Rozhodčí smlouvy v mezinárodním obchodě