Metody oceňování podniku pro pokročilé
20
%
591 Kč 742 Kč
Sleva až 70% u třetiny knih
Ocenění podniku je syntézou podnikohospodářských oborů, ve které by se měly skloubit rozsáhlé poznatky podnikové ekonomiky, disciplín zaměřených na trh, daní a vlastních metod oceňování. Oceňování podniku je tedy svým způsobem královská disciplína a není jednoduché ji ovládnout skutečně do hloubky. Navíc se jedná o oblast, která se stále pohybuje vpřed, a není mnoho ekonomických témat, kterým bylo ve světě věnováno tolik publikací, jako právě oceňování podniku.
Kniha volně navazuje na knihu „Metody oceňování podniku“ (Ekopress 4/2011) , ale text je psán tak, aby byl pro čtenáře, který má alespoň základní představu o oceňování, pochopitelný i sám o sobě .
Jádrem publikace je hlubší pohled na výnosové metody. Proto jsou sem zařazena vysvětlení několika základních variant metody DCF včetně podrobnějšího rozboru tématu zatím u nás přehlíženého, a tím je tzv. pokračující hodnota. Autoři se vrací k metodě ekonomické přidané hodnoty a rozebírají některé problémy s ní spojené. Za jedno z hlavních témat je pak možno považovat analýzu vlivu zadlužení podniku na jeho hodnotu a na způsoby stanovení struktury kapitálu při ocenění podniku. Je zde ukázáno, že struktura kapitálu vyjádřená v tržních hodnotách je klíčovým bodem pro dosažení shody výsledků jednotlivých výnosových metod. Rozsáhlejší pasáž je pak věnována komplexnímu rozboru vztahů mezi hlavními výnosovými metodami, kterými jsou různé varianty metody DCF, metoda EVA a také metoda kapitalizovaných čistých výnosů, která je u nás poměrně často používána, bohužel ale nesprávně.
Značnou pozornost autoři věnují i metodám odhadu diskontní míry včetně základních principů, na kterých by měl být tento odhad postaven. Poslední části knihy jsou věnovány oceňování specifických typů podniků, tedy oceňování koncernů a podniků s omezenou perspektivou. Samostatná kapitola se pak zabývá dalšímu prohloubení záležitosti, která činí v našich podmínkách značné problémy, a tou jsou diskonty a prémie při oceňování podniku.
Nakladatel: | Ekopress |
ISBN: | 978-80-86929-80-4 |
Rok vydání: | 2011 |
Jazyk : | Čeština |
Vazba: | pevná |
Počet stran: | 548 |
Zařazení: | kolektivní monografie • oceňování podniků |
Mohlo by se vám také líbit..
-
Řím - Turistický průvodce
Dunford Martin
-
Staré mapy naší země
Kučera Zdeněk
-
Amsterdam
Zita Janáčková; Lenka Andrýsková
-
Provence a Azurové pobřeží
Walker, Neville; Ward, Greg
-
Černá Hora
Annalisa Rellieová; Rudolf Abraham
-
Politická mapa dnešního světa Zeměpis...
Vladimír Baar
-
Přes Altiplano na svatbu
Jiří Vacek
-
Evropa
Petr Kupka
-
Freytag & Berndt Autoatlas Supera...
-
National Geographic Map Europe Execut...
-
Marco Polo Citymap Chicago
-
Freytag & Berndt Autokarte Südafr...
-
Anglicko-český a česko-anglický slovn...
Bočánková, Milena; Kalina, Miroslav
-
Economy in English
-
Příručka úspěšného obchodování na kom...
-
Deutsch an der Uni