Vliv globalizace na marketing destinace cestovního ruchu
287 Kč 294 Kč
Expedice za 2 až 3 dny
Sleva až 70% u třetiny knih
Cestovní ruch je jedním z největších a současně nejdynamičtěji se rozvíjejících průmyslů světa s příznivým dopadem na hospodářský růst a zaměstnanost, záchranu kulturních, uměleckých a historických památek, zvyšuje všeobecnou úroveň vzdělání obyvatelstva. I když je ekonomický přínos cestovního ruchu pro stát nesporný, je třeba si uvědomit, že cestovní ruch je víc než jen ekonomický fenomén.
Služby návštěvníkům v cestovním ruchu poskytují různorodé podniky – ubytovací zařízení, cestovní kanceláře, lokální turistické informační kanceláře, atraktivity a atrakce, dopravní podniky apod. Velmi malé podniky působí vedle nadnárodních korporací, soukromé a veřejné činnosti jsou v destinacích vzájemně propojeny, což činí z cestovního ruchu komplexní sektor s vysoce fragmentovaným hodnotovým řetězcem. Před odvětvím cestovního ruchu leží v této souvislosti jasné výzvy, které vyplývají, na jedné straně, z jeho současné struktury a rámce, v němž působí, a na druhé straně od změn ve společnosti, které mají vliv na poptávku.
Globální provázanost přináší strukturální změny prostředí, ve kterém destinace a podniky cestovního ruchu působí a přispívají k zvýšenému riziku vyplývajícímu z rychlého přenášení dopadu finančních šoků, eskalujících cen energie a dalších komodit, z rozšíření mezinárodního terorizmu a potenciálního rychlého rozšíření mezinárodních pandemií.
Rozvoj nových technologií, především informačních a komunikačních, internetu a biotechnologií, vyvolal potřebu restrukturalizace světové ekonomiky. Mění se chování zákazníků, struktura jejich spotřeby, struktura výroby i firemní struktury. Na trh neustále přicházejí nové produkty, vznikají nové obchodní aktivity.
I když globalizace v cestovním ruchu bývá součástí zkoumání různých studií a vědeckých prací, většinou se jejich autoři zaměřují především na hotelové řetězce a letecké společnosti . V této souvislosti je cílem této monografie identifikovat změny, které pro marketing destinace cestovního ruchu přináší globalizace, a to z pohledu její pěti klíčových oblastí: ekonomické, technologické, politické, kulturní a environmentální.
Autor: | Alžbeta Kiráľová |
Nakladatel: | Ekopress |
ISBN: | 978-80-86929-99-6 |
Rok vydání: | 2013 |
Jazyk : | Čeština |
Zařazení: | monografie • globalizace • marketing cestovního ruchu • marketing destinací |
Mohlo by se vám také líbit..
-
Marketing hotelových služeb
Alžbeta Kiráľová
-
Jak se stát ještě lepším manažerem
Armstrong, Michael
-
Anglicko-český a česko-anglický slovn...
Bočánková, Milena; Kalina, Miroslav
-
Economy in English
-
Příručka úspěšného obchodování na kom...
-
Deutsch an der Uni
-
Moderní učebnice němčiny - Pracovní s...
Höppnerová, Věra
-
Základy ekonomie sportu
Vladimír Hobza
-
Finanční ekonometrie
-
Politická psychologie
-
Begleiter durch die deutsche Grammatik
-
Krizový management podniku pro 21. st...
-
Aktivní německá konverzace
Höppnerová, Věra
-
Pojištění a pojišťovnictví
Ducháčková, Eva
-
Principy pojištění a pojišťovnictví
Ducháčková, Eva
-
Poradenství
Pavel Blecharz