Výchova a vzdělávání židovských dětí v protektorátu a v ghettu Terezín
11
%
217 Kč 245 Kč
Sleva až 70% u třetiny knih
Práce, jejímž tématem je problematika vzdělávání
židovských dětí a mládeže v Protektorátu Čechy a Morava a později v
ghettu Terezín, rekonstruuje postupné vylučování těchto dětí z
německých i českých protektorátních škol a diskriminační opatření
uplatňovaná vůči židovskému obyvatelstvu ve školství, které v létě
1942 vyústily, v rámci "konečného řešení židovské otázky", v úplný
zákaz vyučování.
Stranou nezůstává ani porovnání s obdobnými protižidovskými
opatřeními na školách v třetí říši. Ve druhé části studie
představuje teoreticko?výchovné principy terezínských vychovatelů
na základě jejich vlastních dochovaných zpráv a ukazuje jejich
realizaci na konkrétních příkladech českého chlapeckého a dívčího
domova.
Pozornost je věnována také myšlence výchovy v a k
společenství, ilegálnímu vyučování i uměleckým činnostem
probíhajícím v každodenní hrůzné realitě terezínského ghetta.
Práce, jejímž tématem je problematika vzdělávání
židovských dětí a mládeže v Protektorátu Čechy a Morava a později v
ghettu Terezín, rekonstruuje postupné vylučování těchto dětí z
německých i českých protektorátních škol a diskriminační opatření
uplatňovaná vůči židovskému obyvatelstvu ve školství, které v létě
1942 vyústily, v rámci "konečného řešení židovské otázky", v úplný
zákaz vyučování.
Stranou nezůstává ani porovnání s obdobnými protižidovskými
opatřeními na školách v třetí říši. Ve druhé části studie
představuje teoreticko?výchovné principy terezínských vychovatelů
na základě jejich vlastních dochovaných zpráv a ukazuje jejich
realizaci na konkrétních příkladech českého chlapeckého a dívčího
domova.
Pozornost je věnována také myšlence výchovy v a k
společenství, ilegálnímu vyučování i uměleckým činnostem
probíhajícím v každodenní hrůzné realitě terezínského ghetta.
Práce, jejímž tématem je problematika vzdělávání
židovských dětí a mládeže v Protektorátu Čechy a Morava a později v
ghettu Terezín, rekonstruuje postupné vylučování těchto dětí z
německých i českých protektorátních škol a diskriminační opatření
uplatňovaná vůči židovskému obyvatelstvu ve školství, které v létě
1942 vyústily, v rámci "konečného řešení židovské otázky", v úplný
zákaz vyučování.
Stranou nezůstává ani porovnání s obdobnými protižidovskými
opatřeními na školách v třetí říši. Ve druhé části studie
představuje teoreticko?výchovné principy terezínských vychovatelů
na základě jejich vlastních dochovaných zpráv a ukazuje jejich
realizaci na konkrétních příkladech českého chlapeckého a dívčího
domova.
Pozornost je věnována také myšlence výchovy v a k
společenství, ilegálnímu vyučování i uměleckým činnostem
probíhajícím v každodenní hrůzné realitě terezínského ghetta.
Rok vydání: | 2011 |
Jazyk : | Čeština |
Druh: | 1 x kniha |
Vazba: | brožovaná |
Počet stran: | 224 |
Zařazení: | monografie • 1939-1945 • Židé • koncentrační tábory • výchova a vzdělávání • židovské děti • dějiny školství |
Mohlo by se vám také líbit..
-
Dějiny angloamerického práva
Jan Kuklík; Radim Seltenreich
-
Umění vládnout
Margaret Thatcher
-
Totalitní světovláda
Martin Herzán
-
Bankovní obchody
Petr Liška
-
Akta Rockefeller
Gary Allen
-
Přehled judikatury ve věcech nájmu bytu
Věra Korecká
-
Sociologie životního způsobu
Luděk Ausobský
-
Právo obchodních společností
Jan Vlasák
-
V zajetí moci
Jiří Knapík; Jiří Slíva
-
Vila pana prezidenta
Pavel Hrabica
-
Lubomír Mlčoch
Jan Bárta
-
Věci v právním smyslu
Petra Polišenská; Petr Lavický
-
Strany a stranické systémy
Giovanni Sartori
-
Pracovní právo
Pavel Petr
-
Modernismus a fašismus
Griffin, Roger
-
Úsvit