Výchova a vzdělávání židovských dětí v protektorátu a v ghettu Terezín
11
%
217 Kč 245 Kč
Sleva až 70% u třetiny knih
Práce, jejímž tématem je problematika vzdělávání
židovských dětí a mládeže v Protektorátu Čechy a Morava a později v
ghettu Terezín, rekonstruuje postupné vylučování těchto dětí z
německých i českých protektorátních škol a diskriminační opatření
uplatňovaná vůči židovskému obyvatelstvu ve školství, které v létě
1942 vyústily, v rámci "konečného řešení židovské otázky", v úplný
zákaz vyučování.
Stranou nezůstává ani porovnání s obdobnými protižidovskými
opatřeními na školách v třetí říši. Ve druhé části studie
představuje teoreticko?výchovné principy terezínských vychovatelů
na základě jejich vlastních dochovaných zpráv a ukazuje jejich
realizaci na konkrétních příkladech českého chlapeckého a dívčího
domova.
Pozornost je věnována také myšlence výchovy v a k
společenství, ilegálnímu vyučování i uměleckým činnostem
probíhajícím v každodenní hrůzné realitě terezínského ghetta.
Práce, jejímž tématem je problematika vzdělávání
židovských dětí a mládeže v Protektorátu Čechy a Morava a později v
ghettu Terezín, rekonstruuje postupné vylučování těchto dětí z
německých i českých protektorátních škol a diskriminační opatření
uplatňovaná vůči židovskému obyvatelstvu ve školství, které v létě
1942 vyústily, v rámci "konečného řešení židovské otázky", v úplný
zákaz vyučování.
Stranou nezůstává ani porovnání s obdobnými protižidovskými
opatřeními na školách v třetí říši. Ve druhé části studie
představuje teoreticko?výchovné principy terezínských vychovatelů
na základě jejich vlastních dochovaných zpráv a ukazuje jejich
realizaci na konkrétních příkladech českého chlapeckého a dívčího
domova.
Pozornost je věnována také myšlence výchovy v a k
společenství, ilegálnímu vyučování i uměleckým činnostem
probíhajícím v každodenní hrůzné realitě terezínského ghetta.
Práce, jejímž tématem je problematika vzdělávání
židovských dětí a mládeže v Protektorátu Čechy a Morava a později v
ghettu Terezín, rekonstruuje postupné vylučování těchto dětí z
německých i českých protektorátních škol a diskriminační opatření
uplatňovaná vůči židovskému obyvatelstvu ve školství, které v létě
1942 vyústily, v rámci "konečného řešení židovské otázky", v úplný
zákaz vyučování.
Stranou nezůstává ani porovnání s obdobnými protižidovskými
opatřeními na školách v třetí říši. Ve druhé části studie
představuje teoreticko?výchovné principy terezínských vychovatelů
na základě jejich vlastních dochovaných zpráv a ukazuje jejich
realizaci na konkrétních příkladech českého chlapeckého a dívčího
domova.
Pozornost je věnována také myšlence výchovy v a k
společenství, ilegálnímu vyučování i uměleckým činnostem
probíhajícím v každodenní hrůzné realitě terezínského ghetta.
Rok vydání: | 2011 |
Jazyk : | Čeština |
Druh: | 1 x kniha |
Vazba: | brožovaná |
Počet stran: | 224 |
Zařazení: | monografie • 1939-1945 • Židé • koncentrační tábory • výchova a vzdělávání • židovské děti • dějiny školství |
Mohlo by se vám také líbit..
-
Stingl Miloslav. Biografie cestovatel...
Chroust, Adam
-
Střet civilizací
Samuel P. Huntington
-
Bylinky pro děti a maminky
Magdaléna Staňková-Kröhnová
-
Exotem na této zemi
Ladislav Heryán
-
Pravdivý příběh skupiny Bilderberg
Daniel Estulin
-
Nový Světový řád
A. Ralph Epperson
-
Tajné společnosti
Jan van Helsing
-
Predator
Martin J., Matt
-
Vyhnání
Michaela Peroutková
-
Dnes trochu umřeme
Askwith, Richard
-
Bídníci.cz
Jiří Zídek
-
Češi na vlásku
Kuras, Benjamin
-
Chomutov
Jaroslav Pachner
-
Historie SS
Graber G. S.
-
Ze světa islámu
Alois Musil
-
Great Stories in Czech History
Petr Čornej; Magda Veverková