Výchova a vzdělávání židovských dětí v protektorátu a v ghettu Terezín
11
%
217 Kč 245 Kč
Sleva až 70% u třetiny knih
Práce, jejímž tématem je problematika vzdělávání
židovských dětí a mládeže v Protektorátu Čechy a Morava a později v
ghettu Terezín, rekonstruuje postupné vylučování těchto dětí z
německých i českých protektorátních škol a diskriminační opatření
uplatňovaná vůči židovskému obyvatelstvu ve školství, které v létě
1942 vyústily, v rámci "konečného řešení židovské otázky", v úplný
zákaz vyučování.
Stranou nezůstává ani porovnání s obdobnými protižidovskými
opatřeními na školách v třetí říši. Ve druhé části studie
představuje teoreticko?výchovné principy terezínských vychovatelů
na základě jejich vlastních dochovaných zpráv a ukazuje jejich
realizaci na konkrétních příkladech českého chlapeckého a dívčího
domova.
Pozornost je věnována také myšlence výchovy v a k
společenství, ilegálnímu vyučování i uměleckým činnostem
probíhajícím v každodenní hrůzné realitě terezínského ghetta.
Práce, jejímž tématem je problematika vzdělávání
židovských dětí a mládeže v Protektorátu Čechy a Morava a později v
ghettu Terezín, rekonstruuje postupné vylučování těchto dětí z
německých i českých protektorátních škol a diskriminační opatření
uplatňovaná vůči židovskému obyvatelstvu ve školství, které v létě
1942 vyústily, v rámci "konečného řešení židovské otázky", v úplný
zákaz vyučování.
Stranou nezůstává ani porovnání s obdobnými protižidovskými
opatřeními na školách v třetí říši. Ve druhé části studie
představuje teoreticko?výchovné principy terezínských vychovatelů
na základě jejich vlastních dochovaných zpráv a ukazuje jejich
realizaci na konkrétních příkladech českého chlapeckého a dívčího
domova.
Pozornost je věnována také myšlence výchovy v a k
společenství, ilegálnímu vyučování i uměleckým činnostem
probíhajícím v každodenní hrůzné realitě terezínského ghetta.
Práce, jejímž tématem je problematika vzdělávání
židovských dětí a mládeže v Protektorátu Čechy a Morava a později v
ghettu Terezín, rekonstruuje postupné vylučování těchto dětí z
německých i českých protektorátních škol a diskriminační opatření
uplatňovaná vůči židovskému obyvatelstvu ve školství, které v létě
1942 vyústily, v rámci "konečného řešení židovské otázky", v úplný
zákaz vyučování.
Stranou nezůstává ani porovnání s obdobnými protižidovskými
opatřeními na školách v třetí říši. Ve druhé části studie
představuje teoreticko?výchovné principy terezínských vychovatelů
na základě jejich vlastních dochovaných zpráv a ukazuje jejich
realizaci na konkrétních příkladech českého chlapeckého a dívčího
domova.
Pozornost je věnována také myšlence výchovy v a k
společenství, ilegálnímu vyučování i uměleckým činnostem
probíhajícím v každodenní hrůzné realitě terezínského ghetta.
Rok vydání: | 2011 |
Jazyk : | Čeština |
Druh: | 1 x kniha |
Vazba: | brožovaná |
Počet stran: | 224 |
Zařazení: | monografie • 1939-1945 • Židé • koncentrační tábory • výchova a vzdělávání • židovské děti • dějiny školství |
Mohlo by se vám také líbit..
-
Zaklínač IV.: Čas opovržení
Andrzej Sapkowski
-
Edda
-
Hobit
John Ronald Reuel Tolkien
-
Grónské mýty a pověsti
Knud Rasmussen
-
Tajemství ostrova za prkennou ohradou...
Pavel Maurer
-
Černá sanitka a jiné děsivé příběhy
Petr Janeček
-
Julius Ceasar
William Shakespeare
-
Kráva, která plakala a jiné buddhisti...
-
Staré pověsti české
-
Šumava ještě tajemnější
Veronika Rubínková
-
Dvě věže
John Ronald Reuel Tolkien
-
Babičky
Petr Šabach
-
Ryby. Rybníky. Rybníkáři
-
Dějiny lásky
Nicole Krauss
-
Kniha přání a stížností
Pavel Kosorin
-
Velká kniha přísloví