Výchova a vzdělávání židovských dětí v protektorátu a v ghettu Terezín
11
%
217 Kč 245 Kč
Sleva až 70% u třetiny knih
Práce, jejímž tématem je problematika vzdělávání
židovských dětí a mládeže v Protektorátu Čechy a Morava a později v
ghettu Terezín, rekonstruuje postupné vylučování těchto dětí z
německých i českých protektorátních škol a diskriminační opatření
uplatňovaná vůči židovskému obyvatelstvu ve školství, které v létě
1942 vyústily, v rámci "konečného řešení židovské otázky", v úplný
zákaz vyučování.
Stranou nezůstává ani porovnání s obdobnými protižidovskými
opatřeními na školách v třetí říši. Ve druhé části studie
představuje teoreticko?výchovné principy terezínských vychovatelů
na základě jejich vlastních dochovaných zpráv a ukazuje jejich
realizaci na konkrétních příkladech českého chlapeckého a dívčího
domova.
Pozornost je věnována také myšlence výchovy v a k
společenství, ilegálnímu vyučování i uměleckým činnostem
probíhajícím v každodenní hrůzné realitě terezínského ghetta.
Práce, jejímž tématem je problematika vzdělávání
židovských dětí a mládeže v Protektorátu Čechy a Morava a později v
ghettu Terezín, rekonstruuje postupné vylučování těchto dětí z
německých i českých protektorátních škol a diskriminační opatření
uplatňovaná vůči židovskému obyvatelstvu ve školství, které v létě
1942 vyústily, v rámci "konečného řešení židovské otázky", v úplný
zákaz vyučování.
Stranou nezůstává ani porovnání s obdobnými protižidovskými
opatřeními na školách v třetí říši. Ve druhé části studie
představuje teoreticko?výchovné principy terezínských vychovatelů
na základě jejich vlastních dochovaných zpráv a ukazuje jejich
realizaci na konkrétních příkladech českého chlapeckého a dívčího
domova.
Pozornost je věnována také myšlence výchovy v a k
společenství, ilegálnímu vyučování i uměleckým činnostem
probíhajícím v každodenní hrůzné realitě terezínského ghetta.
Práce, jejímž tématem je problematika vzdělávání
židovských dětí a mládeže v Protektorátu Čechy a Morava a později v
ghettu Terezín, rekonstruuje postupné vylučování těchto dětí z
německých i českých protektorátních škol a diskriminační opatření
uplatňovaná vůči židovskému obyvatelstvu ve školství, které v létě
1942 vyústily, v rámci "konečného řešení židovské otázky", v úplný
zákaz vyučování.
Stranou nezůstává ani porovnání s obdobnými protižidovskými
opatřeními na školách v třetí říši. Ve druhé části studie
představuje teoreticko?výchovné principy terezínských vychovatelů
na základě jejich vlastních dochovaných zpráv a ukazuje jejich
realizaci na konkrétních příkladech českého chlapeckého a dívčího
domova.
Pozornost je věnována také myšlence výchovy v a k
společenství, ilegálnímu vyučování i uměleckým činnostem
probíhajícím v každodenní hrůzné realitě terezínského ghetta.
Rok vydání: | 2011 |
Jazyk : | Čeština |
Druh: | 1 x kniha |
Vazba: | brožovaná |
Počet stran: | 224 |
Zařazení: | monografie • 1939-1945 • Židé • koncentrační tábory • výchova a vzdělávání • židovské děti • dějiny školství |
Mohlo by se vám také líbit..
-
Odmaturuj! ze společenských věd
-
Opuštěná společnost
Erik Tabery
-
Odmaturuj! ze společenských věd TESTY
Miloslava Blažková
-
Základy práva pro neprávníky
Jana Horáková
-
Spravedlnost: Co je správné dělat
Michael Sandel
-
Faktor Churchill
Boris Johnson
-
Povaha změny
Martin Kovář
-
Špion, jemuž nevěřili
František Moravec
-
Dějiny ruské revoluce
Richard Pipes
-
Nejlepší kniha o fake news!!!
Zvol si info, Miloš Gregor, Petra Vejvodová
-
Hospodářská politika
Igor Kotlán; Christiana Kliková
-
Cesta do pekel
Hans Bernd Gisevius
-
Spolková republika Německo - stručná ...
Lukáš Novotný
-
Výmarská republika
Dagmar Moravcová
-
On Tyranny
Timothy Snyder
-
On Tyranny
Timothy Snyder