Jazyk jako stigma?
9
%
136 Kč 150 Kč
Expedujeme 1 až 2 dny
Sleva až 70% u třetiny knih
Studie se zabývá chybovostí v psaném projevu romských žáků 9. ročníků základních škol praktických, přičemž analyzuje 130 školních prací těchto žáků dostupných v databance ROMi (databanka psaného a mluveného projevu romských dětí a mládeže v češtině). Autorka se zaměřuje především na stigmatizující potenciál zkoumaných chyb, jemuž dosud nebyla v české lingvistice věnována dostatečná pozornost. Studie tak přináší inovativní koncept tzv. stigmatizující chyby a nové, propracované schéma tohoto typu chyb, na jehož základě autorka provedla detailní kvalitativně-kvantitativní analýzu textů. Kromě samotné kvalitativně-kvantitativní analýzy nastiňuje studie také aktuální stav problematiky vzdělávání romských žáků v češtině, problematiku romského etnolektu češtiny a problematiku jazykového projevu jako zdroje stigmatu, podrobné informace o databance ROMi a v neposlední řadě také návrhy na možné způsoby kompenzace této chybovosti. Práce také obsahuje všech 130 zkoumaných textů v plném znění.
| Autor: | Zuzana Bedřichová |
| Nakladatel: | Filozofická fakulta UK v Praze |
| ISBN: | 9788073084868 |
| Jazyk : | Čeština |
| Počet stran: | 148 |
| Zařazení: | čeština • studie • Romové • jazykové chyby • psaný projev • základní školy praktické |
Mohlo by se vám také líbit..
-
Město a hry
Martin Kovář
-
Na černé listině
Daniel Srch
-
Máchovské interpretace
Michal Charypar
-
Náměstí Krasnoarmějců 2
Jakub Jareš
-
Básně a místa
Michal Špína
-
Novými cestami
Jiří Henzler
-
(Ne)šťastná Ukrajina
Petr Hlaváček
-
Tropus, symbol, figura
Lucie Pargačová
-
Počátky novodobých literatur a metamo...
Kolektiv Autorů
-
Psychosociální aspekty v současném ...
-
Vědecký realismus a literatura
Annalisa Cosentino
-
Literární pondělí
Václav Černý
-
Filozofové v battledresech
Jiřina Valachovičová
-
Kultura a totalita II.
Jan Wiendl
-
Cyrilometodějská tradice v 19. a 20. ...
Marek Junek
-
S použitím kalendáře
Michal Kosák
