V namodralém šeru
7
%
326 Kč 350 Kč
Expedujeme 1 až 2 dny
Sleva až 70% u třetiny knih
Soubor filmových recenzí, které vycházely v letech
2004–2011 v revue Prostor, je doplněn o několik textů dosud
nepublikovaných. Autorka se věnuje dílům patřícím do zlatého fondu
kinematografie (od Antonioniho, Tarkovského či Saury) i současné
produkci, z níž si vybírá nejen filmy uznávaných režisérů (Lynch,
Spielberg, von Trier, Scott, Cronenberg, Kolski, Kim Ki-duk, Wong
Kar-wai), ale i filmy méně známých kinematografií, jako je
gruzínská, íránská nebo vietnamská. Přistupuje k filmovým dílům z
hermeneutického hlediska a interpretuje je na základě archetypové
psychologie C. G. Junga. Neusiluje o „objektivně vědecký“
filmologický rozbor, ale dívá se na filmové obrazy způsobem, k
němuž přivádí jungovské pojetí „prožívané reality“. Film, jehož
symbolická funkce spojuje jedinečné s obecným, chápe ve smyslu jeho
terapeutického působení na psyché, čímž se dobírá hlubších
významových rovin.
Zdena Mejzlíková je psycholožka jungovské orientace,
redaktorka a esejistka.
Soubor filmových recenzí, které vycházely v letech
2004–2011 v revue Prostor, je doplněn o několik textů dosud
nepublikovaných. Autorka se věnuje dílům patřícím do zlatého fondu
kinematografie (od Antonioniho, Tarkovského či Saury) i současné
produkci, z níž si vybírá nejen filmy uznávaných režisérů (Lynch,
Spielberg, von Trier, Scott, Cronenberg, Kolski, Kim Ki-duk, Wong
Kar-wai), ale i filmy méně známých kinematografií, jako je
gruzínská, íránská nebo vietnamská. Přistupuje k filmovým dílům z
hermeneutického hlediska a interpretuje je na základě archetypové
psychologie C. G. Junga. Neusiluje o „objektivně vědecký“
filmologický rozbor, ale dívá se na filmové obrazy způsobem, k
němuž přivádí jungovské pojetí „prožívané reality“. Film, jehož
symbolická funkce spojuje jedinečné s obecným, chápe ve smyslu jeho
terapeutického působení na psyché, čímž se dobírá hlubších
významových rovin.
Zdena Mejzlíková je psycholožka jungovské orientace,
redaktorka a esejistka.
Soubor filmových recenzí, které vycházely v letech
2004–2011 v revue Prostor, je doplněn o několik textů dosud
nepublikovaných. Autorka se věnuje dílům patřícím do zlatého fondu
kinematografie (od Antonioniho, Tarkovského či Saury) i současné
produkci, z níž si vybírá nejen filmy uznávaných režisérů (Lynch,
Spielberg, von Trier, Scott, Cronenberg, Kolski, Kim Ki-duk, Wong
Kar-wai), ale i filmy méně známých kinematografií, jako je
gruzínská, íránská nebo vietnamská. Přistupuje k filmovým dílům z
hermeneutického hlediska a interpretuje je na základě archetypové
psychologie C. G. Junga. Neusiluje o „objektivně vědecký“
filmologický rozbor, ale dívá se na filmové obrazy způsobem, k
němuž přivádí jungovské pojetí „prožívané reality“. Film, jehož
symbolická funkce spojuje jedinečné s obecným, chápe ve smyslu jeho
terapeutického působení na psyché, čímž se dobírá hlubších
významových rovin.
Zdena Mejzlíková je psycholožka jungovské orientace,
redaktorka a esejistka.
| Autor: | Zdena Mejzlíková |
| Nakladatel: | Prostor |
| ISBN: | 978-80-7260-250-6 |
| Rok vydání: | 2011 |
| Jazyk : | Čeština |
| Druh: | 1 x kniha |
| Vazba: | vázaná |
| Počet stran: | 300 |
| Zařazení: | 20.-21. stol. • eseje • filmy • 21. stol. • hermeneutika • 21. století • recenze • Mejzlíková, Zdena, • filmová kritika |
Mohlo by se vám také líbit..
-
Evoluce svým vlastním tvůrcem
Miroslav Veverka
-
Thomas Bernhard
Joachim Hoell
-
Mimořádná událost
Jiří Pehe
-
Plnou parou v politice
Jiří Paroubek
-
Jiná cesta k trhu
Joseph E. Stiglitz
-
Geniální přítelkyně 4 - Příběh ztrace...
Elena Ferrante
-
Sedm dní do pohřbu
Ján Rozner
-
Povolání režisér
Bohdan Sláma
-
Bez viny a bez trestu
Jean Améry
-
Na okraji zmizelého
Jiří Pehe
-
Tyranie: Dvacet lekcí z 20. století v...
Timothy Snyder
-
Labyrint z ledu
Levy, Buddy; Weihenmayer, Erik
-
Tíživá láska
Elena Ferrante
-
Story of a New Name
Elena Ferrante
-
Geniální přítelkyně 3 - Příběh těch, ...
Elena Ferrante
-
Hitlerova Vídeň
Hamann Brigitte
