Klauzury DAMU 2013-2014
7
%
85 Kč 91 Kč
Expedujeme 1 až 2 dny
Sleva až 70% u třetiny knih
Pozvání na klauzury přijalo 21 hostů, kteří v 25 textech přinesli různorodé reflexe. Radoslava Schmelzová sledovala během obou semestrů specifika divadelní tvorby v netradičních prostorech a po¬stihla její odlišnost od tradičních divadelních konvencí. Teoretičky Věra Velemanová a Marie Zdeňková přinesly zasvěcené kontinuál¬¬ní analýzy směřování nadějných scénografů a ústředních motivů jejich tvorby. Dramaturgický pohled na výtvarné artefakty jako potenciální součást scénického celku uplatnila Markéta Bidlasová. Denisa Václavová přemýšlí nad užitečností spolupráce mezi jednotlivými uměleckými školami napříč obory a hodnotí smysl i podstatu veřejné prezentace výzkumné činnosti. Ewan McLaren hledá nové alternativní přístupy k divadlu, Vladimír Hulec analyzoval vývoj konkrétního hereckého ročníku během jeho čtyřletého studia. Podobně Lenka Dombrovská sleduje výhody i rezervy souboru jako základu profesionální průpravy herců, Lucie Kolouchová přináší zevrubný dramaturgicko-kritický výklad činoherních inscenací s důrazem na textovou složku. Lukáš Rieger rozebral především herecké možnosti v alternativním divadle, Michal Zahálka se zamyslel nad zastoupením loutkových divadelních přístupů. Z hlediska kulturní politiky a jejich možností pro alternativní divadlo a s důrazem na etický rozměr divadla mapoval klauzury KALD Jan Žůrek. Veronika Seidlová vyložila viděné klauzurní výstupy z antro¬pologického hlediska a Iveta Škripková podrobně prozkoumala tvorbu konkrétního ročníku a otevřela úvahy na téma uměleckého vzdělávání. Jakub Škorpil vycházel při reflexi z vlastních zkušeností a kriticky nahlédl na specifikum Nedivadla, Martin Bernátek připodobnil témata a přístupy tvorby KATaP „cestovatelskému deníku“. Štěpán Kubišta nastínil a popsal proměnu, jakou během let prošla katedra produkce, a Blanka Chládková zasadila letošní ročník festivalu Zlomvaz do kontextu studentských divadelních festivalů. Tatjana Lazorčáková podala analytickou zprávu o stavu časopisu Hybris od jeho vzniku až dodnes. Zdenka Pašuthová nahlížela Hybris v porovnání s jiným studentským časopisem, našla i pojmenovala jeho specifika a Jitka Šotkovská se pokusila o věcné a přesné zhodnocení jeho posledních dvou ročníků z hlediska jednotlivých komponentů periodika i v rámci výuky umělecké kritiky.
Nakladatel: | Akademie múzických umění |
ISBN: | 9788073313241 |
Jazyk : | Čeština |
Vazba: | brožovaná |
Počet stran: | 306 |
Zařazení: | Praha (Česko) • sborníky • divadlo • klauzurní práce • ročenky • 21. století • 2011-2020 • vysoké umělecké školy |
Mohlo by se vám také líbit..
-
Tobiáš Lolness (souborné vydání)
Timothée de Fombelle
-
Příšerné příběhy strýce Montaguea
Chris Priestley
-
CD-Pipi Dlouhá punčocha
Astrid Lindgren
-
Faraonova šperkovnice
Christa Holtei
-
Heroes of Olympus The Mark of Athena
Riordan Rick
-
Władca Skalnej Doliny
Curwood James Oliver
-
Bambertova Kniha ztracených příběhů
Reinhard Jung
-
Czarne jeziora
Dorota Suwalska
-
Turlututu gdzie jesteś
Mo Willems
-
The Fault in Our Stars
Green John
-
Jsou mi 4 roky
-
Dřeváček
Cyrila Karpfová
-
Jakub Jan Ryba: Duetti par il Clavice...
Vít Havlíček
-
Jan Calábek
Pavlína Vogelová
-
Divadelní kostým / Theatre Costume
Zbořil Jan
-
Alfréd Radok mezi filmem divadlem
Karel Tabery