Ostermeier
18
%
198 Kč 240 Kč
Expedice za 2 až 3 dny
Sleva až 70% u třetiny knih
Jitka Goriaux Pelechová představuje ve své monografii předního německého divadelního režiséra Thomase Ostermeiera.
Sleduje uměleckou cestu dnešního čtyřicátníka od jeho pobytu na divadelní škole Ernsta Busche přes založení slavné studiové scény Baracke při berlínském Deutsches Theater až po jeho nástup do čela legendárního berlínského divadla Schaubühne, kde spolupracuje s hereckými hvězdami. Autorka ovšem přitom stihne plasticky přiblížit českému čtenáři i podmínky, ve kterých funguje současné německé činoherní divadlo a jakou roli při nich hraje například promyšlená „kulturní politika“ státu, neboť Ostermeier jako jedna z hvězd současné evropské režie reprezentuje německé umění a kulturu nejen při práci s francouzskými či ruskými divadelníky a na velkých festivalech, ale i při četných zájezdech Schaubühne za hranice Německa.
„Potřebujeme současné divadlo v tom nejlepším slova smyslu, tedy divadlo, které jedná o individuálních, existenciálních a společenských konfliktech lidí tohoto světa,“ říká Thomas Ostermeier – a takové jsou i jeho slavné inscenace Ibsena a Shakespeara, které dnes znají diváci z řady nejen evropských zemí. „Potřebujeme nový realismus, jelikož právě realismus podvrací ‘falešnou uvědomělost’, chce vyvolat údiv ve známých oblastech a rozvíjet příběhy, tedy následky a důsledky lidského konání. To je neúprosnost života, a když tato neúprosnost vstoupí na jeviště, rodí se drama.“
Sleduje uměleckou cestu dnešního čtyřicátníka od jeho pobytu na divadelní škole Ernsta Busche přes založení slavné studiové scény Baracke při berlínském Deutsches Theater až po jeho nástup do čela legendárního berlínského divadla Schaubühne, kde spolupracuje s hereckými hvězdami. Autorka ovšem přitom stihne plasticky přiblížit českému čtenáři i podmínky, ve kterých funguje současné německé činoherní divadlo a jakou roli při nich hraje například promyšlená „kulturní politika“ státu, neboť Ostermeier jako jedna z hvězd současné evropské režie reprezentuje německé umění a kulturu nejen při práci s francouzskými či ruskými divadelníky a na velkých festivalech, ale i při četných zájezdech Schaubühne za hranice Německa.
„Potřebujeme současné divadlo v tom nejlepším slova smyslu, tedy divadlo, které jedná o individuálních, existenciálních a společenských konfliktech lidí tohoto světa,“ říká Thomas Ostermeier – a takové jsou i jeho slavné inscenace Ibsena a Shakespeara, které dnes znají diváci z řady nejen evropských zemí. „Potřebujeme nový realismus, jelikož právě realismus podvrací ‘falešnou uvědomělost’, chce vyvolat údiv ve známých oblastech a rozvíjet příběhy, tedy následky a důsledky lidského konání. To je neúprosnost života, a když tato neúprosnost vstoupí na jeviště, rodí se drama.“
Autor: | Jitka Goriaux Pelechová |
Nakladatel: | KANT |
ISBN: | 9788074371462 |
Jazyk : | Čeština |
Vazba: | brožovaná |
Počet stran: | 224 |
Zařazení: | 20.-21. stol. • monografie • divadelní režiséři • od 1989 • divadelní inscenace • divadelní režie |
Mohlo by se vám také líbit..
-
99 domů 2
Jan Jakub Tesař
-
Anna Zemánková
Anežka Šimková
-
Čínská malba
Lijun Fang
-
Josef Kajetán Tyl 1808-1856-2006-2008
-
O hercích a herectví
Jaroslav Vostrý
-
Erika Bornová
-
Člověče, kdo jsi?/Man, Who are you?
Kubeš Miloslav
-
Třetí mysl / Third Mind
Jiří Kovanda
-
Stempel - Tesař - Jasanský
-
Česká fotografie 20. století
Vladimír Birgus
-
Zdenek Rykr a továrna na čokoládu
Zdeněk Rykr
-
Vladimír Preclík
Zhoř Igor
-
Jan Kubíček (německy)
Hans-Peter Riese
-
Tichá dohoda
Martin Dostál
-
Jindra Viková
Viková Jindra
-
Tomáš Císařovský
Martin Dostál