David Gaider [*1971 ]

David Gaider je kanadský spisovatel a vývojář her, který začínal svou kariéru prací v restauracích a hotelích, hry byly v této době pouze koníčkem. V roce 1999 se však naskytla pozice v kanadské firmě herních vývojářů (tuto společnost založili dva čerstvě promovaní lékaři) BioWare. Gaider tuto pozici získal a stal se novým umělcem v grafickém oddělení. Naskytla se mu tedy možnost poprvé zasahovat do vývoje her, které se teprve objeví na trhu, konkrétně začínal u hry Buldur's Gate 2, která se objevila také na českém trhu a to v roce 2000. Pro tuto hru navrhl Gaider hned několik postav. U této své práce herního vývojáře, a to u stejné firmy, zůstal Gaider až do roku 2016, v té době získala firma nové majitele. Během této práce se podílel téměř na všech zásadních hrách, které tato společnost vyvíjela, včetně hry Dragon Age 2. Tato oblíbená RPG videohra se stala také předmětem knih kanadského vývojáře a spisovatele. Ten ve svých knihách doplnil svět vytvořený ve hrách a dal tak hráčům možnost dále poznat tento velkolepý fantaskní svět. Tyto knihy si můžete přečíst také v českém jazyce, konkrétně "Rozštěpení", "Ukradený trůn", nebo "Volání".