Hudba jako ryze citové umění
11
%
169 Kč 190 Kč
Sleva až 70% u třetiny knih
Antologie představuje první české překlady z
teoretických spisů hudebního skladatele Antonína Rejchy, pražského
rodáka, které vznikaly v druhé polovině jeho života během druhého
pařížského pobytu v letech 1808 až 1836. Rejcha je jedním z
nejvýraznějších hudebních teoretiků první třetiny 19. století. Jeho
spisy vytvářejí soudržný pedagogický systém a prostřednictvím
dobových překladů do němčiny, italštiny a angličtiny se staly
základními nástroji institucionálních pilířů evropské klasické
hudby nejenom v Evropě. S oporou univerzitního vzdělání a
srovnáváním s tvorbou J. Haydna a W. A. Mozarta se stal Rejcha
kritikem vývoje dobové hudby a současně ve svých spisech
demonstroval, v čem má spočívat skutečná hodnota hudební kompozice.
Vybrané texty o melodii, formách, hudební myšlence nebo umění
operního skladatele jsou sjednoceny v základní
filosoficko-estetické podmínce – hudba je skutečným uměním jen v
těch okamžicích, kdy o ní rozhoduje cit, a nikoli rozum.
Autor: | Antonín Rejcha |
Nakladatel: | Togga |
ISBN: | 978-80-87258-15-6 |
Rok vydání: | 2009 |
Jazyk : | Čeština |
Druh: | 1 x kniha |
Počet stran: | 192 |
Zařazení: | sborníky • pojednání • hudební estetika • hudební teorie • filozofie hudby |
Mohlo by se vám také líbit..
-
Antonín Reichenauer: Koncert G dur pr...
Lukáš Vytlačil
-
Aby bylo jasno
Vladimír Kučera
-
Krabička poslední záchrany pro nezisk...
Petr Vrzáček
-
Krkavec / The Raven
Edgar Allan Poe
-
Foucault a Deleuze: O těle, experimen...
Martin Charvát
-
Lekce
Barbora Řebíková
-
Šumava patafyzická
Karel Steigerwald
-
Kronika obce Kačice
-
Čtení – reflexe – interpretace
Jaroslav Novotný
-
Sedm slov
Marek Tomeček
-
Po stopách jazyků
Miroslav Černý
-
Nemístní hrdinové: Íkaros a Faetón ja...
Ondřej Váša
-
Krajina českých zemí v době třicetile...
Růžena Zimová
-
Němá planeta
Miroslav Černý
-
Hrad přepevný
-
Stuttgartské přednášky
Schelling