Veřejné finance
8
%
276 Kč 299 Kč
Zboží skladem, ihned k odeslaní
Pokud objednám nyní, kdy zboží dostanu
Sleva až 70% u třetiny knih
Publikace pomůže čtenáři pochopit vzájemné vazby v oblasti veřejných financí, vysvětluje fungování jednotlivých prvků veřejných financí, nastiňuje aktuální problémy a možnosti jejich řešení. Po stručném seznámení se základními teoretickými koncepty se autoři soustředí na praxi veřejných financí České republiky a EU. Publikace je určena studentům vysokých škol i pracovníkům veřejné správy a dalším lidem z praxe.
Výklad začíná vysvětlením základních pojmů včetně otázek veřejné volby, pokračuje problematikou tvorby, plnění a kontroly státního rozpočtu, věnuje se hlavním problémům spojeným s veřejnými výdaji a faktorům, které je ovlivňují, veřejným zakázkám a PPP projektům.
Dále se autoři soustředí na téma sociálního zabezpečení, na problémy v této oblasti v ČR a možné způsoby jejich řešení. Postupují k otázce veřejných příjmů se zdůrazněním daňových příjmů a stručně charakterizují daňovou soustavu ČR. Věnují se také fiskální decentralizaci z teoretického i empirického pohledu.
Jelikož je státní rozpočet vnímán i jako důležitý nástroj hospodářské politiky pro stabilizaci ekonomického vývoje, je zařazena kapitola zaměřená na fiskální politiku. Protože dlouhodobě vyšší objem veřejných výdajů oproti veřejným příjmům způsobuje významné ekonomické, politické a sociální dopady, věnuje se poslední kapitola knihy otázce rozpočtového deficitu a veřejného dluhu.
Každá kapitola obsahuje přehled cílů, které jsou v ní sledovány, stručné shrnutí a soubor otázek, jež ověří míru pochopení dané problematiky.
Autor: | Alena Maaytová; Jan Pavel; František Ochrana |
Nakladatel: | Cosmopolis |
ISBN: | 978-80-247-5561-8 |
Rok vydání: | 2015 |
Jazyk : | Čeština |
Vazba: | Brožovaná bez přebalu lesklá |
Počet stran: | 208 |
Mohlo by se vám také líbit..
-
Naučte se investovat
Daniel Gladiš
-
Jak z dobré firmy udělat skvělou
James C. Collins
-
Mezinárodní obchodní operace
Hana Machková; Eva Černohlávková; Alexej Sato
-
Marketing
Philip Kotler; Gary Armstrong
-
Efektivní vzdělávání zaměstnanců
Jozef Vodák
-
Člověk a čas
Petr Pacovský
-
Telemarketing v praxi
Květoslava Santlerová
-
Marketingová komunikace
Miroslav Karlíček
-
Jak vést rozhovory s podřízenými prac...
František Bělohlávek
-
Jak vybudovat trvale úspěšnou firmu
Jim Collins; Jerry I. Porras
-
Makroekonomická analýza Teorie a praxe
Vojtěch Spěváček; Václav Žďárek
-
Bohatství národů
Adam Smith
-
Motivace a odměňování pracovníků
Jan Urban
-
Projektový management
Alena Svozilová
-
Skvělý šéf
Alexander Groth
-
Sociální vztahy v organizaci a jejich...
Vojtěch Bednář