Hudba prorůstající časem: Pozdní skladby Mortona Feldmana
13
%
394 Kč 454 Kč
Expedice za 2 až 3 dny
Sleva až 70% u třetiny knih
Pozdní skladby amerického hudebního skladatele Mortona Feldmana (1926–1987) jsou charakteristické svou extrémní délkou a také tím, že se vzpírají běžně využívaným analytickým metodám. Autor knihy se proto snaží vytyčit nový teoretický model, na jehož základě by bylo možné lépe proniknout do hudebního dění těchto enigmatických kompozic. Publikace vykročuje z tradičního hudebněteoretického diskurzu a představuje ucelenou interpretaci Feldmanových pozdních děl vycházející z deleuzovských/deleuzo-guattariovských pojmů. V knize jsou podrobně rozebírány důležité aspekty skladatelových pozdních kompozic, mezi než spadá „opakování“ omezeného množství hudebního materiálu, nesměřování k žádnému vrcholu, absence „zastřešujícího“ kompozičního systému, volné střídání či kombinování hudebních ploch v průběhu skladeb či zdůrazňování akustických kvalit využitého tónového materiálu. Součinnost těchto atributů vytváří zvláštní druh „hudebního uspořádání“, které autor označuje termínem rhizomatická forma – v návaznosti na koncept rhizomu Gillesa Deleuze a Félixe Guattariho z knihy Tisíc plošin.
Autor: | Petr Zvěřina |
Nakladatel: | Akademie múzických umění |
ISBN: | 9788073315023 |
Rok vydání: | CZE |
Jazyk : | Čeština |
Vazba: | CZE |
Mohlo by se vám také líbit..
-
Scelovací prostředky
Petr Zvěřina
-
Teritoria umění 2016
Petr Zvěřina
-
Harmonicky myslet a slyšet
Vladimír Tichý
-
Filmový zvuk pro nezvukaře
Radim Lapčík
-
Jakub Jan Ryba: Duetti par il Clavice...
Vít Havlíček
-
Orchestrální studie pro klarinet – 2....
Smolík Jan
-
Problém Brecht II - Jinde
Jaroslav Vostrý
-
Josef Suk – pokus o portrét
Jiří Hlaváč
-
Medialita divadla
Vít Neznal
-
Untitled (Infrastructure & The Beach)
Hynek Alt
-
Bertolt Brecht
Parker, Stephen
-
Epistemologie (nových) médií
Tomáš Dvořák
-
(ne)Vyskočil aneb Příběh a autor(ství)
Přemysl Rut
-
Hrana hry aneb Hry na hru
Karel Haloun
-
Zjevení masky
Stefan Capko
-
Hlas ve filmu
Chion, Michel