Filozofie nové hudby
380 Kč
Expedujeme 1 až 2 dny
Sleva až 70% u třetiny knih
Základní spis, který reflektuje novou hudbu z několika různých hledisek – kromě hudebních aspektů je zohledněn její filozofický, sociologický a estetický kontext. Kniha je rozdělena na dvě části a je doplněna rozsáhlejší introdukcí. První část se zabývá dílem Arnolda Schönberga (od volné atonality k dvanáctitónové technice), druhá je věnována Igoru Stravinskému (ruské – folklorní – období a neoklasicismus). Dle Adornových slov vede objektivní zhodnocení filozofie nové hudby přes srovnání těchto dvou rozdílných komponistů. Myšlenky, které jsou obsaženy v tomto spisu, jsou v mnohém stále aktuální. Autor se detailně zabývá otázkou společenského postavení nové hudby a konstatuje její značnou izolovanost. Nová hudba je chápana jako jakési osamocené svědectvím o stavu společnosti, společnost o něj však nestojí – uvedený stav de facto přetrvává dodnes
Autor: | Theodore W. Adorno |
Nakladatel: | Akademie múzických umění |
ISBN: | 9788073315122 |
Rok vydání: | CZE |
Jazyk : | Čeština |
Mohlo by se vám také líbit..
-
Protokoly snů
Theodore W. Adorno
-
Aspekty nového pravicového radikalismu
Theodore W. Adorno
-
Jakub Jan Ryba: Duetti par il Clavice...
Vít Havlíček
-
Alfréd Radok mezi filmem divadlem
Karel Tabery
-
Klauzury DAMU 2013-2014
-
Čtyřikrát dva
Stanislava Přádná
-
Od operety k muzikálu
Pavel Maurer
-
Zápas autora s divadlem
Anatolij Mironovič Smeljanskij
-
Klauzury FAMU 2014
Antonín Tesař
-
Viktor Kalabis
Jaroslav Šeda
-
V hlavní roli text
Eva Doležalová
-
Psychologie hudby v profesionální hud...
Milan Holas
-
Z šedé zóny
Jan Bernard
-
DISK a generace 1945
Zuzana Pospíšilová
-
Nepodrobený herec
Georges Banu
-
Čtyři studie
Jiří Kratochvíl