Filozofie nové hudby
17
%
272 Kč 326 Kč
Expedice za 2 až 3 dny
Sleva až 70% u třetiny knih
Základní spis, který reflektuje novou hudbu z několika různých hledisek – kromě hudebních aspektů je zohledněn její filozofický, sociologický a estetický kontext. Kniha je rozdělena na dvě části a je doplněna rozsáhlejší introdukcí. První část se zabývá dílem Arnolda Schönberga (od volné atonality k dvanáctitónové technice), druhá je věnována Igoru Stravinskému (ruské – folklorní – období a neoklasicismus). Dle Adornových slov vede objektivní zhodnocení filozofie nové hudby přes srovnání těchto dvou rozdílných komponistů. Myšlenky, které jsou obsaženy v tomto spisu, jsou v mnohém stále aktuální. Autor se detailně zabývá otázkou společenského postavení nové hudby a konstatuje její značnou izolovanost. Nová hudba je chápana jako jakési osamocené svědectvím o stavu společnosti, společnost o něj však nestojí – uvedený stav de facto přetrvává dodnes
Autor: | Theodore W. Adorno |
Nakladatel: | Akademie múzických umění |
ISBN: | 9788073315122 |
Rok vydání: | CZE |
Jazyk : | Čeština |
Mohlo by se vám také líbit..
-
Protokoly snů
Theodore W. Adorno
-
Aspekty nového pravicového radikalismu
Theodore W. Adorno
-
Jan Calábek
Pavlína Vogelová
-
Scénické tradice Latinské Ameriky
Stanislav Slavický
-
Americké avantgardní divadlo
Arnold Aronson
-
Divadelní vzpomínky
Václav Tille
-
Estetika dramatického umění
Otakar Zich
-
Divadlo nebo život!
Valenta, Josef
-
Myslet z druhého místa
Alice Koubová
-
Filmový zvuk pro nezvukaře
Radim Lapčík
-
Mengeleho lebka: Zrod forenzní estetiky
Weizman, Eyal
-
Jakub Jan Ryba: Duetti par il Clavice...
Vít Havlíček
-
Divadelní kostým / Theatre Costume
Zbořil Jan
-
Alfréd Radok mezi filmem divadlem
Karel Tabery
-
Klauzury DAMU 2013-2014
-
Čtyřikrát dva
Stanislava Přádná