Diktátoři v kině
322 Kč 349 Kč
Peter Demetz zachycuje pozoruhodný svět kinematografie coby nástroje o oběti propagandy v rukou diktátorů. Přibližuje filmy, které viděli a do jejichž podoby nezřídka zasahovali, režiséry, herce a především herečky, které zbožňovali.
Film Viva Villa! patřil k Hitlerovým nejoblíbenějším: v jeho hlavní postavě, mexickém lidovém tribunovi Pancho Villovi, poznával sám sebe. Joseph Goebbels však tento film považoval za příliš nebezpečný, aby ho pustil do běžné distribuce. Goebbels diktoval v nacistickém Německu nejen výběr programu kin; jako autor a dramaturg se na utváření filmů ve stále větší míře i sám podílel. Také Stalin, který si význam filmu uvědomil pozdě, se bezprostředně vměšoval do filmových produkcí. Výrobu filmů reguloval dokonce i Lenin, jehož zájem poutaly především průmyslově a politicky zaměřené naučné filmy (například o hydraulické těžbě rašeliny). Avšak propagační potenciál kina rozpoznal a využil jako první Mussolini. Zestátnil veškerý filmový průmysl a zřízením Cinecittá se pokusil vybudovat jakýsi fašistický Hollywood.
| Autor: | Peter Demetz |
| Nakladatel: | Centrum pro studium demokracie a kultury |
| ISBN: | 9788073255084 |
| Rok vydání: | 2020 |
| Jazyk : | Čeština |
| Vazba: | vázaná |
| Počet stran: | 236 |
-
Prague In Black And Gold: The History...
Peter Demetz
-
Od krevní msty k postsocialismu
Budilová Lenka
-
Evangelium lesní moudrosti
Pavel Hošek
-
Sloužím Tajnému ohni
Pavel Hošek
-
Modely a teorie demokracie
Marián Sekerák
-
Nietzsche
Rüdiger Safranski
-
Vatikán a druhá světová válka
Marek Šmíd
-
Skryté krásy kořeny…
Dagmar Halasová
-
Mrkací panenka
Paul, Mart-Jan
-
Etnické skupiny, hranice a identity
Marek Jakoubek
-
Vzájemná korespondence - Henri Pourra...
Henri Pourrat
-
Církevní dějiny jako koncept
Martin Wernisch
-
Boj o svatého Vladimíra
Josef Mlejnek
-
Eseje
Epstein, Joseph
-
Milivoj Husák
Aleš Filip
-
Sport jako teologická výzva
Vojtěch Svoboda
