Diktátoři v kině
288 Kč 367 Kč
Peter Demetz zachycuje pozoruhodný svět kinematografie coby nástroje o oběti propagandy v rukou diktátorů. Přibližuje filmy, které viděli a do jejichž podoby nezřídka zasahovali, režiséry, herce a především herečky, které zbožňovali.
Film Viva Villa! patřil k Hitlerovým nejoblíbenějším: v jeho hlavní postavě, mexickém lidovém tribunovi Pancho Villovi, poznával sám sebe. Joseph Goebbels však tento film považoval za příliš nebezpečný, aby ho pustil do běžné distribuce. Goebbels diktoval v nacistickém Německu nejen výběr programu kin; jako autor a dramaturg se na utváření filmů ve stále větší míře i sám podílel. Také Stalin, který si význam filmu uvědomil pozdě, se bezprostředně vměšoval do filmových produkcí. Výrobu filmů reguloval dokonce i Lenin, jehož zájem poutaly především průmyslově a politicky zaměřené naučné filmy (například o hydraulické těžbě rašeliny). Avšak propagační potenciál kina rozpoznal a využil jako první Mussolini. Zestátnil veškerý filmový průmysl a zřízením Cinecittá se pokusil vybudovat jakýsi fašistický Hollywood.
Autor: | Peter Demetz |
Nakladatel: | Centrum pro studium demokracie a kultury |
ISBN: | 9788073255084 |
Rok vydání: | 2020 |
Jazyk : | Čeština |
Vazba: | vázaná |
Počet stran: | 236 |
-
Prague In Black And Gold: The History...
Peter Demetz
-
Křesťanský Východ a Západ: Inkulturac...
Pavel Ambros
-
Společnost jako otázka
Vít Horák
-
Násilí, podvody a každodennost
Petr Kupka
-
Morální odpovědnost
Šimek, Vojtěch; Vokoun, Jaroslav
-
Vatikán a druhá světová válka
Marek Šmíd
-
Co je politika a jak ji zkoumat?
Michal Kubát
-
Etnické skupiny, hranice a identity
Marek Jakoubek
-
Vzájemná korespondence - Henri Pourra...
Henri Pourrat
-
Pánbíčkáři
Pavel Rojek
-
Evropská unie
Markéta Pitrová
-
Neokopírovaná budoucnost
DARIUSZ KARŁOWICZ
-
České prezidentské volby v roce 2018
Tušl a kol
-
Sport jako teologická výzva
Vojtěch Svoboda
-
Boj o svatého Vladimíra
Josef Mlejnek
-
Od krevní msty k postsocialismu
Budilová Lenka