STEPS - Skupinový terapeuticko-edukační program pro sourozence dětí s poruchami autistického spektra
21
%
277 Kč 350 Kč
Expedujeme 1 až 2 dny
Sleva až 70% u třetiny knih
Pokud je v rodině dítě s hendikepem, v tomto případě s autismem, může dojít k tomu, že se často zapomíná na jeho zdravého sourozence. Minimálně to může dítě takto pociťovat. Zdraví sourozenci jsou v takových případech konfrontováni s celou řadou stresorů, které u nich zvyšují riziko rozvoje duševních obtíží a adaptačních problémů.
Protože se jedná o doposud značně opomíjenou skupinu dětí, je hlavním cílem této publikace představit jednu z možností jejich podpory – program STEPS (Skupinový terapeuticko-edukační program pro sourozence dětí s autismem).
Program se zaměřuje na posilování sourozeneckého vztahu, předání vědomostí o autismu a nácvik řešení problémů spojených se životem se sourozencem. Staví na jasném teoretickém podkladě (kognitivně-behaviorální terapie, zážitkově reflektivní učení) a prošel výzkumným zhodnocením, které ukázalo, že vede k pozitivním změnám ve stanovených cílových oblastech. Účastníky i rodiči je pozitivně přijímán.
Kniha je rozdělena na tištěnou a elektronickou část. V tištěné části jsou popsána teoretická východiska, výzkum a zejména konkrétní podoba programu STEPS. Elektronická část pak obsahuje materiály pro praktickou aplikaci programu.
Komplet tak představuje jedinečný nástroj pro odborníky pracující s dětmi (zejména psychology, psychiatry, speciální pedagogy), kteří vedou sourozenecké skupiny nebo o zavedení podobného programu uvažují. Inspiraci v něm však mohou najít i rodiče.
Protože se jedná o doposud značně opomíjenou skupinu dětí, je hlavním cílem této publikace představit jednu z možností jejich podpory – program STEPS (Skupinový terapeuticko-edukační program pro sourozence dětí s autismem).
Program se zaměřuje na posilování sourozeneckého vztahu, předání vědomostí o autismu a nácvik řešení problémů spojených se životem se sourozencem. Staví na jasném teoretickém podkladě (kognitivně-behaviorální terapie, zážitkově reflektivní učení) a prošel výzkumným zhodnocením, které ukázalo, že vede k pozitivním změnám ve stanovených cílových oblastech. Účastníky i rodiči je pozitivně přijímán.
Kniha je rozdělena na tištěnou a elektronickou část. V tištěné části jsou popsána teoretická východiska, výzkum a zejména konkrétní podoba programu STEPS. Elektronická část pak obsahuje materiály pro praktickou aplikaci programu.
Komplet tak představuje jedinečný nástroj pro odborníky pracující s dětmi (zejména psychology, psychiatry, speciální pedagogy), kteří vedou sourozenecké skupiny nebo o zavedení podobného programu uvažují. Inspiraci v něm však mohou najít i rodiče.
Autor: | David Havelka |
Nakladatel: | Pasparta |
ISBN: | 9788088290490 |
Rok vydání: | 2020 |
Jazyk : | Čeština |
Vazba: | brožovaná/paperback |
Počet stran: | 200 |
Mohlo by se vám také líbit..
-
Speciální sourozenci
David Havelka
-
Strukturované učení v praxi
Antje Tuckermann
-
Syndrom vyhoření
Ján Praško
-
Tři kuchaři vaří
Hana Zobačová
-
Pohádka o dvanácti měsíčkách
Hana Zobačová
-
Dospívání rodičovství a (homo)sexualita
Zdeněk Sloboda
-
Pohádka o Otesánkovi
Markéta Říhovská
-
Prevence a účinné řešení šikany
Lenka Bittmannová
-
Obrázkovník pro nácvik správného chov...
Hana Zobačová
-
Specifika smyslového vnímání u autism...
Olga Bogdashina
-
Rok I.
Jitka Kendíková
-
Obsedantně kompulzivní porucha u dětí...
Henry David Thoreau
-
Preferovaný příběh
Markéta Závěrková
-
Když běžné postupy selhávají
Hynek Jůn
-
Než mě škola zavolá - Aktivity pro po...
Gabriela Ivana Vlková
-
Jak se blázní v době blahobytu
Roman Pešek